Word of the Day

“Abram took Sarai his wife and Lot his nephew, and all their possessions which they had acquired, and the people (servants) which they had acquired in Haran, and they set out to go to the land of Canaan. When they came to the land of Canaan,”“Abram took Sarai his wife and Lot his nephew, and all their possessions which they had acquired, and the people (servants) which they had acquired in Haran, and they set out to go to the land of Canaan. When they came to the land of Canaan,”

‭‭GENESIS‬ ‭12:5‬ ‭AMP‬‬


This journey Abraham took with his family is the journey that a leader should take with their people.  A leader isn't selfish; a leader takes people with them to make them successful too.  Abraham took his whole household and shared his blessings, which is why God blessed Him.  Sometimes we don't know who you have(the people God has given us to shepherd); they're great!  Let's be more caring towards our people so that we can receive the blessings of Abraham.


#Therockchurches #iamarock

IMG_2541.JPG

Palabra Del Día

“Si me amáis, guardad mis mandamientos.”

‭‭S.Juan‬ ‭14:15‬ ‭RVR1960‬‬


Ayer conversé con alguien que sentía que realmente no podía cumplir con lo que Dios quería que hiciera exactamente. La respuesta fue: "Dios no te pediría que hicieras nada que no pudieras hacer". Entonces el Señor nos dio esta escritura Juan 15:14. Muy claro y al grano. Luego dijo que ahora invierta los capítulos Juan 14:15 y dice casi lo mismo, pero con una  palabra adicional: “amigo”. Dios está diciendo, por favor, sean obedientes y hagan lo que digo. Es fácil para nosotros, él hizo toda la parte difícil. Él fue a la cruz y tomó todo en Su cuerpo por nosotros. Si obedecemos y queremos agradar a Jesús, estaremos en ese río de bendiciones en nuestras vidas. Al igual que nada puede detener un río, nada nos detendrá.


#iamarock #TheRockChurches

FullSizeRender.jpg

Word of the Day

““If you [really] love Me, you will keep and obey My commandments.”

‭‭JOHN‬ ‭14:15‬ ‭AMP‬‬


I spoke to someone yesterday that felt they could not really comply with what God wanted them to do.  The response was,  “God wouldn’t ask you to do anything that you couldn’t do.”  Then the Lord gave us this scripture John 15:14.  Pretty clear and to the point. Then He said now invert the chapters John 14:15 and it says almost the exact same thing but with added word, “friend.” God is saying, please be obedient and do what I say.  It is easy for us, He did the hard part.  He went to the cross and took everything on His body for us.  If we obey, desiring to please Jesus, we will be in that river of blessing for the rest of eternity.  Just as nothing can stop a river, nothing will stop us!


#therockchurches #iamarock

IMAGE.JPG

#PalabraDelDía

 

“En las manos te llevarán, Para que tu pie no tropiece en piedra.”

‭‭Salmos‬ ‭91:12‬ ‭RVR1960‬‬

Los ángeles nos sujetan con sus manos ... ¿Para qué? Para que no tropiece nuestro pie contra la piedra. Bienaventurados los pies que predican el evangelio, tienen que protegernos. Están motivados y obligados a protegernos. Somos la línea de vida del evangelio. Sin nosotros, el evangelio no se predicaría. Nos necesitan. Somos la boquilla para hacer sonar la alarma! ¡Los ángeles deben protegernos para que podamos predicar! ¡Entonces nuestros pies no tropezarán!

#iamarock #TheRockChurches

IMG_1977.JPG
IMG_1977.JPG

Word of the Day

“They will lift you up in their hands, So that you do not [even] strike your foot against a stone.”

PSALM91:12AMP

The angels hold us up with their hands...why? Lest we dash our foot against the stone. Blessed are the feet that preach the gospel; the angels have to protect us. They are motivated and obligated to protect us! We are the life line of the gospel, selah. Without us the gospel wouldn’t be preached. They need us! We are the mouth piece to sound the alarm! The angels have to protect us so we can preach! So our feet won’t be crushed!

#iamarock #therockchurches

IMG_0429.JPG

Palabra Del Día

“A ti alcé mis ojos, A ti que habitas en los cielos. He aquí, como los ojos de los siervos miran a la mano de sus señores, Y como los ojos de la sierva a la mano de su señora, Así nuestros ojos miran a Jehová nuestro Dios, Hasta que tenga misericordia de nosotros.”

‭‭Salmos‬ ‭123:1-2‬ ‭RVR1960‬‬

Dios resume dónde está la verdadera fuente de poder. No está en el gobierno, la fuerza, los amigos inteligentes o nuestra comodidad. La única fuente en la que podemos confiar, depender y saber que no habrá falla está en nuestro Dios. Es Jesús, y solo Jesús. Si declaramos todos los días que somos Hijos de Dios y tenemos un gran éxito, entonces experimentaremos Su grandeza. Recordemos mantener nuestros ojos enfocados en Dios y sólo Dios, y tendremos un gran éxito.

#iamarock #TheRockChurches

IMG_0382.JPG

Palabra Del Día

FullSizeRender.jpg

“en amor habiéndonos predestinado para ser adoptados hijos suyos por medio de Jesucristo, según el puro afecto de su voluntad,”

‭‭Efesios‬ ‭1:5‬ ‭RVR1960‬‬

Hasta que estemos cara a cara con nuestro maravilloso Salvador en el cielo, es difícil comprender la inmensidad de su amor; ¡cuán grande es realmente el amor de Dios! Su amor es divinamente puro. Estamos muy bendecidos. Tenemos una relación con Nuestro Padre que podemos ir a él sin importar lo que esté sucediendo a nuestro alrededor. Él nunca nos dejará ni nos abandonará. Incluso cuando no lo sabíamos, nos amó de todos modos.

#iamarock #TheRockChurches